Činnosti odborů a oborových úseků pro veřejnost
- Organizační řád (doc, 221 kB)
Oborový úsek – sekretariát
- vede a zpracovává administrativní agendu pro potřeby starosty a tajemníka městského úřadu, zajišťuje kancelářské potřeby pro úřad,
- zajišťuje podatelnu a spisovou službu úřadu včetně vedení spisovny,
- vede elektronickou spisovou službu,
- zajišťuje agendu ztrát a nálezů,
- zajišťuje organizačně technické zabezpečení voleb, sčítání lidu, domů, bytů, referenda a veřejných sbírek
- vede evidenci zápisů a usnesení zastupitelstva města a rady města,
- zajišťuje pracovní, podkladovou a organizační přípravu jednání zastupitelstva města a rady města,
- zajišťuje informování veřejnosti prostřednictvím webových stránek města, úřední desky, městského rozhlasu a inzertní skříňky,
- zastupuje kopírování písemností pro občany,
- zajišťuje plnění agendy projednávání přestupků ve věcech veřejného pořádku, ve věcech občanského soužití a ve věcech majetkových,
- zastupuje matrikářku v době její nepřítomnosti.
Oborový úsek – matrika
- provádí výkon státní správy na úseku matriky, evidence obyvatel, státního občanství,
- rozhoduje o užívání a změně jména a příjmení,
- provádí legalizaci a vidimaci listin,
- zajišťuje vedení evidence území, popisných a orientačních čísel domů, přípravu návrhů na územní změny a pojmenování ulic a veřejných prostranství,
- organizačně zajišťuje konání svateb - spolupracuje se Sdružením pro občanské záležitosti při zajišťování občanských obřadů a slavností (vítání novorozenců, životní jubilea, jubilejní svatby),
- podle požadavků soudů ČR vypracovává zprávy a posudky,
- organizačně zajišťuje přípravu a realizaci staročeského řemeslného jarmarku,
- zajišťuje činnost kontaktního místa CZECH POINT,
- zastupuje úsek sekretariátu vedení radnice v době nepřítomnosti.
Oborový úsek - sociální
- zajišťuje sociální poradenství pro cílové skupiny : zdravotně postižení, rodiny s dětmi, osoby v hmotné nouzi, seniory a cizince,
- poskytuje poradenskou činnost v oblasti dávek státní sociální podpory, hmotné nouzi a dávek pro zdravotně postižené občany,
- zajišťuje terénní sociální práci – místní šetření sociálních a zdravotních podmínek,
- zajišťuje agendu správy hřbitova,
- zajišťuje terénní sociální práci - místní šetření sociálních a zdravotních podmínek,
- vydává rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce dávek důchodového zabezpečení,
- vykonává funkci veřejného opatrovníka,
- spolupracuje s oblastní správou právní ochrany dětí při zajišťování sociálně-právní ochrany dětí, s úřadem práce, okresní správou sociálního zabezpečení, Policií ČR, soudy, školami a jinými institucemi,
- zajišťuje podmínky pro výkon veřejné služby, včetně koordinátora veřejné služby,
- vykonává informační službu a poradenskou činnost pro občany přicházející na městský úřad vyřizovat své záležitosti.
Oborový úsek – ekonomický
- zpracovává návrh zásad finanční politiky a zabezpečení jejich dodržování v hospodářství města,
- provádí a zabezpečuje úkoly spojené s tvorbou, schvalováním, rozpisem a úpravou rozpočtu města a organizací, které jsou v jeho působnosti,
- organizuje a kontroluje plnění finančních plánů a rozpočtů, zpracovává rozbory hospodaření,
- zajišťuje financování úkolů a hospodaření města a organizací, které jsou v jeho působnosti,
- sleduje čerpání a užití účelových prostředků poskytovaných z nadřízených rozpočtů,
- provádí rozborovou činnost ve sféře působení města se zaměřením na ekonomickou stránku,
- organizuje účetnictví podle vydané celostátně platné účtové osnovy a sestavování účetních výkazů za město
- sestavuje a předkládá návrh rozpočtu města,
- zabezpečuje styk s bankou, správou bankovních účtů, obstarávání platebního a zúčtovacího styku, bankovní dispozice a převody finančních prostředků,
- zajišťuje evidenci majetku města a organizuje jeho inventarizaci,
- eviduje uzavřené smluvní vztahy města s ostatními subjekty a sleduje jejich finanční plnění,
- vymáhá nedoplatky dlužníků,
- spravuje sociální fond města,
- spolupracuje s finanční komisí a zajišťuje jí potřebný servis,
- zastupuje referentku-učetní v době její nepřítomnosti.
Oborový úsek – místní poplatky
- zajišťuje mzdovou agendu a cestovních účtů zaměstnanců a funkcionářů města včetně agendy daně z příjmu, nemocenského a důchodového pojištění,
- zajišťuje pokladní operace městského úřadu,
- vede evidenci došlých faktur a zajišťuje jejich likvidaci odpovědnými pracovníky,
- vystavuje a eviduje faktury za město,
- zajišťuje prodej a evidenci známek za odvoz popelnic,
- eviduje a vydává ceniny,
- vede agendu správy výherních hracích přístrojů,
- vede agendu správy místních daní a poplatků,
- rozhoduje v mezích své působnosti o žádostech, odvoláních a stížnostech týkajících se místních daní a poplatků,
- vypracovává statistické výkazy na úseku místních daní a poplatků,
- vymáhá nedoplatky od dlužníků vedených agend,
- zastupuje úsek ekonomický a příspěvkových organizací v době nepřítomnosti.
Oborový úsek - příspěvkové organizace
- organizuje a kontroluje plnění finančních plánů a rozpočtů, příspěvkových organizací města,
- zajišťuje financování úkolů a hospodaření města ve vazbě na organizace, které jsou v jeho působnosti,
- sleduje čerpání a užití účelových prostředků poskytovaných z nadřízených rozpočtů,
- vede evidenci přijatých grantů a dotací do rozpočtu měst a v součinnosti s ostatními organizačními složkami, odbory či oborovými úseky dohlíží na plnění stanovených podmínek, zejména ve vazbě na finanční plnění a závěrečné vyúčtování,
- shromažďuje podklady pro návrh rozpočtu města ze strany příspěvkových organizací města,
- zajišťuje evidenci a inventarizaci majetku města spravovaného organizacemi města,
- eviduje uzavřené smluvní vztahy města s organizacemi a sleduje jejich finanční plnění,
- účetně spravuje dotace poskytnuté městu a jeho organizacím, včetně jejich závěrečného vyúčtování,
- organizačně zajišťuje veřejnoprávní kontroly.
Oborový úsek - investice, doprava a správa majetku
- zastupuje město jako vlastníka či spoluvlastníka ve všech správních řízeních, kdy je dotčen majetek města, vyjma případů, kdy je tato pravomoc svěřena výlučně jinému odboru, úseku, organizační složce či organizaci,
- zajišťuje uzavírání smluv na nabývání, prodej, pronájem a pojištění majetku a vyřizování likvidace pojistných událostí,
- zajišťuje přípravu, zadávání, evidenci a kontrolu veřejných zakázek, pokud nejde o zakázky zadávané v rámci plnění usnesení samosprávných orgánů jinou organizační složkou či organizací. Postup je stanoven interní směrnicí.
- v součinnosti s oborovým úsekem - příspěvkové organizace zajišťuje věcné plnění podmínek plynoucích z městem přijatých grantů či dotací z veřejných zdrojů,
- řídí skupinu pro čistotu a vzhled města, v této souvislosti spolupracuje s úřadem práce při zaměstnávání nezaměstnaných pro veřejně prospěšné práce a SÚPM,
- vede pasportizaci a ostatní technickou dokumentaci objektů města,
- zajišťuje podmínky pro novou výstavbu, její přípravu, realizaci a předání do užívání,
- zajišťuje oceňování a inventarizaci pozemků města,
- plní úkoly v kontrole odběru paliv, energie, vody na zařízeních v přímé správě města,
- připravuje podklady do rozpočtu města pro stanovení nákladů na úseku správy majetku a sleduje čerpání rozpočtu v této oblasti,
- organizuje, koordinuje a zajišťuje uplatňování zásad bytové politiky a hospodaření s nebytovými prostorami na území města spolupracuje s bytovou komisí a zajišťuje jí potřebný servis,
- provádí změny uživatelů bytů, které jsou v přímé správě města,
- spolupracuje při zajišťování kulturních a sportovních akcí, jejichž spolupořadatelem je město,
- zajišťuje odbornou agendu související se správou a pronájmem nebytových prostor budovy radnice,
- plní úkoly v oblasti místních pozemních komunikací a státního dozoru,
- zastupuje úsek ŽP v době nepřítomnosti.
Oborový úsek - životní prostředí, vodní a odpadové hospodářství
- zodpovídá za činnost odboru a řídí pracovníky na úseku správy majetku města a správy lesního hospodářství,
- zajišťuje výkon státní správy v intencích zákonů o ochraně přírody a krajiny, ochraně zemědělského půdního fondu, ochraně ovzduší, odpadového hospodářství a o vodách,
- zpracovává návrhy rozvoje městské zeleně,
- jako speciální vodoprávní orgán zajišťuje výkon agendy v rozsahu oprávnění vyplývajících z příslušného zákona v platném znění ( zejména povolování k odběru povrchových vod),
- spolupracuje při projednávání úkolů veterinární péče, rozhodování o mimořádných veterinárních opatřeních a kontrole jejich plnění,
- zabezpečuje čistotu města, odvoz a likvidaci komunálních odpadů,
- vydává rybářské lístky,
- vykonává přestupkovou agendu v rámci působnosti odboru,
- připravuje podklady do rozpočtu města pro stanovení nákladů na svěřených činnost odboru - sleduje čerpání rozpočtu v této oblasti,
- předává podklady finančnímu úseku pro zaúčtování,
- zajišťuje aktualizaci povodňového plánu a činnosti z něj vyplývající,
- zastupuje úsek správy majetku města v době nepřítomnosti.
Oborový úsek - lesní hospodářství
- plní dozor nad městskými lesy,
- plní funkci lesního odborného hospodáře podle lesního zákona,
- zajišťuje výkon lesní stráže,
- plní dozor nad dodržováním LHP a úkoly z něho vyplývající,
- ohlašuje neprodleně svému nadřízenému škody a živelné pohromy,
- vede předepsanou lesní hospodářskou evidenci,
- provádí dozor nad dodržováním pořádku v městských lesích,
- zjišťuje a hlásí škody v lesních porostech způsobených zvěří,
- řídí práce v lesích - těžbu úklid vytěžené hmoty, přibližování dřeva a jeho odvoz, pěstební činnost, práce při ochraně proti škůdcům a chorobám, práce při údržbě a budování zařízení lesa,
- zajišťuje pracovníky pro lesní práce, tyto úkoluje, kontroluje a vyhotovuje podklady pro fakturaci a výplaty,
- provádí ohodnocení vytěženého materiálu,
- zpracovává roční hospodářský plán městských lesů, který předkládá ke schválení,
- čtvrtletně zpracovává přehled o provedených prací, nákladů a výkonů,
- pro výkon funkce používá služební vozidlo a další prostředky, o které pečuje s péčí řádného hospodáře,
- podílí se na ošetřování městské zeleně.
Úkoly odboru stavebního
- zajišťuje zpracování územně - plánovací dokumentace, její projednávání a schvalování v orgánech města,
- zajišťuje výkon státní správy v rozsahu stavebního zákona ve správním obvodu obce a to zejména:
- provádí územní řízení a vydává územní rozhodnutí a územní souhlas,
- vydává vyjádření, osvědčení a sdělení obecného stavebního úřadu vyžádaných podle zvláštních právních předpisů,
- provádí stavební řízení a vydává stavební povolení,
- provádí kolaudační řízení, vydává kolaudační rozhodnutí a kolaudační souhlas,
- vydává povolení k předčasnému užívání stavby, vydává souhlas k zahájení zkušebního provozu,
- vydává souhlas s ohlášením staveb,
- rozhoduje o změnách ve způsobu užívání staveb,
- provádí kontrolní prohlídky staveb ve věcech územního plánování a stavebního řádu,
- usměrňuje stavební aktivity právnických, fyzických a fyzických osob podnikajících (náprava nevyhovující údržby stavby, provedení nezbytných úprav na stavbě nebo stavebním pozemku, odstranění závadné stavby, provedení neodkladných zabezpečovacích zařízení a prací, vyklizení stavby) - vyřizuje stížnosti a podněty právnických a fyzických osob na úseku SZ,
- vede řízení o povolení případně nařízení odstranění staveb, terénních úprav a zařízení,
- vede řízení o správních deliktech, případně přestupcích ve smyslu stavebního zákona,
- vykonává působnost vyvlastňovacího úřadu podle zákona o vyvlastnění ve vztahu k účelům vyvlastnění dle stavebního zákona ve správním obvodu obce,
- zajišťuje statistická hlášení za odbor výstavby,
- zajišťuje archivaci spisové agendy stavebního úřadu, jako i činnosti související s ukládáním písemností a umožněním nahlížení do spisového archivu,
- zajišťuje přípravu a realizaci programu regenerace Městské památkové zóny Netolice ve vazbě na dotační program Ministerstva kultury ČR.